Яка іграшка потрібна дитині?

Важко уявити гру дошкільняти без іграшки, причо­му дитина не просто забавляється, а бачить у ній то­вариша, живу істоту.

Дорослі часто дивляться на іграшку як на аварій­ний засіб, коли не мають часу приділити дитині увагу. Бери хоч всі іграшки, тільки не заважай!

Нова іграшка завжди радість для малюка, вона за­хоплює, викликає бажання якнайшвидше заволодіти нею. Але ... минуло зовсім небагато часу, і нова іг­рашка забута. Чому?

   Якою має бути іграшка, щоб вона стала бажаним супутником дитячої гри?

Іноді ми, дорослі, купуючи іграшку, виходимо з того, що подобається нам самим (гарна, практична), не думаю­чи про її відповідність вікові, вподо­банням нашого малюка, про те, що може дати ця іграшка для його роз­витку. Якщо ви купите дитині, писав А.С.Макаренко, заводну мишку, цілий день заводитимете й пускатимете її, а малий цілий день дивитиметься на цю мишку й радітиме, — у цій грі не буде нічого хорошого, бо дитина лишається пасивною, вся її участь полягає в тому, що  вона дивиться. Якщо ваш син матиме лише такі ігри, і     з нього й виросте пасивна людина, яка ні до чого не прагне, не звикла творити нове, не вміє долати труднощі.

     Обов'язково покажіть синові, як гратися новою іграшкою, як користуватися нею в іграх. Скажіть доні: "Давай пограємося новою лялькою Марійкою. Я буду

мамою ляльки Наталі, а ти — Марійки..." (Тільки в грі         ви зможете близько пізнати свою дитину.)

    Треба з розумінням ставитися до прихильності малюків не лише до іграшок, а й до іграшок-замінників (різноманітних коробочок, мотузочків, стрічечок, ка-
мінчиків тощо). В жодному разі не можна їх викидати, адже вони допомагають реалізації ігрових задумів.

Центром багатьох дитячих ігор "в сім'ю" є лялька. На неї спрямовані всі ігрові дії "тата" й "мами".

Лялька допомагає дитині моделювати взаємини між людьми в трудовій діяльності. Наприклад, діючи з ляль­ками в ролі вчителя й учня, продавця й покупця, діти вчаться проявляти взаємну увагу, чуйність, турботу про іншу людину.

Якою ж має бути ця іграшка? Ляльки можуть бути різних розмірів. Добре, щоб у них був змінний (зимо­вий і літній) одяг. Лялька для ігор старших дошкільнят повинна мати ще й святковий, робочий, шкільний, спортивний одяг.

Розвивати ігри з ляльками допомагають різні атри­бути: меблі, коляски, побутова техніка — холодиль­ник, телефон, пральна машина.

Потрібні дітям і транспортні іграшки: молодшим — великі дерев'яні і пластмасові вантажні машини, са­москиди, паровоз з вагонами; старшим — автомобілі, різні за призначенням: санітарний, пожежний та ін., а також технічні іграшки — інерційні, електрифіковані.

Дуже бажано мати й будівельні іграшки: цеглинки, кубики, бруски одного кольору — для малюків, різні конструктори, будівельні тематичні набори для 5-6-річних.

Велику педагогічну цінність мають дидактичні іграш­ки, в яких закладено й саму ігрову ідею, і результат. Граючись з дорослими, дитина вчиться розглядати предмети, порівнювати, розбирати на частини.

Такі іграшки, як пірамідки, мотрійки, мозаїки; різні настільно-друковані ігри типу розрізних картинок, пазли, лото, кубиків, також дуже потрібні дошкільня­там, оскільки допомагають розвивати дрібну мотори­ку рук, сенсорику.

Для розвитку рухів бажано придбати обручі, ска­калки, м'ячі, кеглі.

Діти люблять готові іграшки, але не менший інте­рес становлять для них іграшки-замінники. Знайдіть місце і для цих чудових помічників у реалізації ігрових задумів дитини.